Salza a Steyr 2008

2.8. Salza, Wildalpen -> Palfau

Ráno dospáváme, svážíme auta a Ivo připevňuje kameru na helmu, Jimmy mezitím trénuje u kempu, pod jednou z menších peřejí s potěšením zjišťuje, že eskymáka nezapomněl. Vyrážíme až odpoledne ve složení 4 kajaky a 2 vzducholodě. Vodočet ukazuje 175 cm, válec u kempu je hodnotný, Mates má zatracenou kliku, nicméně všichni projíždíme.
foto foto foto foto
U ústí Lassingu nás chytne pořádná bouřka, jsme rádi, že můžeme zalézt pod most a svačíme. Další plavbu po dešti trochu komplikuje mlha, z peřejí není vidět skoro nic. Viditelnost se trochu zlepší až před soutěskou. Do ní vjíždí Mates a Ivoš prakticky současně a trest přichází brzy, Mates do Ivoše narazí, odhodí mu špičku před velkou vlnou a Ivoše nezachrání ani velká stabilita XXL creekovky Jeffe grande.

3.8. Salza, Wildalpen -> Palfau

Po včerejším dešti voda stoupá na 180cm. Startujeme kolem poledne. Jimmy se rozhodne projet válec u kempu středem. Není to dobrý nápad, válec je silný a drží. Jimmy chvíli zběsile pádluje, ale není mu to nic platné. Válec ho po chvíli stahne za zadek a nekompromisně slosuje takovým fofrem, že se ani nestačí pořádně nadechnout. První pokus o eskymáka příliš brzy se nedaří, dech dochází a Jimmy krysí. Opravnou jízdu pak jede radši více vlevo.
foto foto foto foto foto foto
Na dalších kilometrech se kocháme, počasí je pěkné, nevynecháváme ani oblíbené skoky z prkna. Přitom dochází ke komické příhodě, když Matesovi sjede kajak do vody, pomalu plave pryč a Jimmy ho turbo stíhací jízdou dohání. V soutěsce jsou opět pořádné vlny, Mates se práskne skoro na stejném místě jako v sobotu Ivoš a dobře si zaplave. Jimmy s Hankou honí kajak plný vody asi 300 metrů, než se jim ho podaří dostrkat do vracáku.
Večer procházíme soutěsku Wasserlochklamm s 5 pěknými vodopády. Ukazatel píše cosi o hodině a půl, ale hladoví před večeří podáváme slušný výkon a nahoru vybíháme za 3/4 hoďky. Soutěska končí skalním mostem a propastí s krasovou vyvěračkou. Příště by to ještě chtělo 50m lano a lezátka :-)

4.8. Steyr, vodopád Stromboding -> Steyrbrücke

Ráno přejíždíme do Hinterstoderu, na parkovišti u vodopádu potkáváme partu Čechů s Pálavou, pár kajaky a laminátovou deblovkou. Steyr má 108cm, tj ještě 8 cm nad limitem, ale je to bída. Od vodopádu slalom mezi šutry, pak jez s dřevěnou skluzavkou, ale pod ním brutální sucho.
foto foto foto foto
Zábavnější jsou užší skalnatá místa. V peřeji pod lávkou na km 51 Jimmy neplánovaně testuje ostrý nájezd do minivracáku. Pod mostem na km 48 je řeka rozdělená dvěma balvany-ostrůvky. Jimmy a Břéťa s Liborem jedou vlevo. S nájezdem do vracáku a přejezdem je to čisté, jinak to při výjezdu dost táhne na šutry. Ostatní jedou vpravo, kde je průjez rovný ale užší. Kajakářka z druhé party tam krysí. Na závěr objíždíme zleva megabalvan Dirnbacher Rechen, za takhle málo vody brnkačka.
Po dojezdu do Steyrbrücke se na nás žene brutální bouřka. Za chvíli leje jako z konve. Libor a Hanka na druhé kolo do hustého deště nechtějí, Jimmy s Břéťou naopak doufají, že takový slejvák musí řeku aspoň o 2 čísla zvednout. Jedou na Barracudě, pršet za chvíli přestává, zato se nad řekou válí mlha. Jimmy zjišťuje, že dřevěná skluzavka na jezu se dá sjet i po nohou. V peřeji pod mostem volíme jednodušší pravou stopu a po páté hodině dojíždíme do cíle.
foto foto foto foto foto